Ranking rowerów, który zaprezentujemy stanowi subiektywne zestawienie, a raczej prezentację. Spróbujemy rozwiać Wasze wątpliwości i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań, z którymi najczęściej borykają się klienci przychodzący do sklepu. Jaki rower wybrać? Jaki rower kupić? Jaki jest najlepszy rower? Poniższy tekst ukazuje więc kilka ważnych kwestii, takich jak chociażby ogólny ranking rowerów. A wszystko po to, by pomóc wybrać Wam najlepszy rower. Ciekawi Was ranking marek rowerowych? Zatem czytajcie śmiało!
Spis treści:
- Rower miejski dla Pań, czyli tak zwana damka
- Idealny rower miejski ON
- Gravel, czyli rower na każde warunki
- Carbon driver – rower miejski dla lubiących czystość
- Rower fit, czyli tradycyjna szosa
- Rower trekkingowy, czyli popularny przełaj
- PORADNIK ZAKUPOWY
Ranking rowerów – zestawienie najlepszych modeli na rynku
1. Rower miejski dla Pań, czyli tak zwana damka
Jest to typ roweru, który w ostatnich czasach znów zyskał szczególną popularność. Z biegiem lat coraz lżejszy, prezentujący się doskonale i w różnych odcieniach kolorów cieszy coraz większą liczbę fanek dwóch kółek, które lubią poruszać się po miejskiej przestrzeni.
Najczęściej wyposażony w 28-calowe koła, szeroką kierownicę, krótką ramę i wygodne siodełko, stanowi doskonały wybór dla kobiet. Łatwy sposób wsiadania, dowolne konfiguracje garderoby zachęcają miłośniczki sukienek do poruszania się na tym sprzęcie.
Damka to najlepszy rower dla kobiet lubiących wygodę, klasyczny wygląd i stylowe detale. Nasz rower (w przeciwieństwie do innych, dostępnych na rynku) jest dość lekki, co podkreśla jego zalety nie tylko wizualne. Z łatwością zmieści się w windzie, a nawet konieczność przeniesienia go po schodach nie powinna być większym problemem. Przechowywanie damki w mieszkaniu? Tak, to możliwe, realne, a nawet jest całkiem dobrym pomysłem. Nowoczesny design, klasyka w nowej odsłonie i kolorystyka, która sprosta Waszym oczekiwaniom mogą sprawić, że ten rower stanie się również doskonałym elementem dekoracyjnym mieszkania.
2. Idealny rower miejski ON
Rower single speed idealnie nadaje się do jazdy po mieście. Jest lekki, bezawaryjny i stosunkowo niedrogi – zarówno w wykonaniu jak i w eksploatacji. Pozwala na utrzymanie wygodniej pozycji (mimo pochylenia pleców) oraz możliwie szybką zmianę kierunku jazdy.
Chcecie ostre koło? Nie ma problemu! Jednak dla początkujących użytkowników dwóch kółek polecamy rower single speed – hamulce i wolnobieg czynią go o wiele bardziej „przyjaznym”. Od typowego miejskiego roweru odróżnia go lekkość, prostota, minimalizm i zwrotność, o czym świadczy jego rodowód. Single speed wywodzi się z rowerów torowych i szosowych. Jego geometria sprawia, że łatwo jest nim poruszać się między samochodami, a noszenie go na ramieniu nie sprawia żadnych trudności. Mimo tego, że jest to rower bez przerzutek, coraz więcej osób docenia taką konstrukcję, której podstawową zaletą jest prostota. I takie rozwiązanie wcale nie musi łączyć się z najniższym budżetem.
W odróżnieniu od klasycznej damki, rower ten oferuje inną geometrię. Mimo, że nazywany jest on rowerem miejskim, w przeciwieństwie do roweru damskiego, nie oferuje aż tak wyprostowanej postawy podczas jego użytkowania. Ponadto zazwyczaj oferowane jest rozwiązanie jednobiegowe. Oczywiście istnieje opcja montażu przerzutki w tylnej piaście, jeżeli klient ma takie życzenie. Warto rozważyć taką opcję, jeśli nie jesteście przyzwyczajeni do rowerów jednobiegowych.
3. Gravel, czyli rower na każde warunki
Rowery te zawładnęły rynkiem w ostatnich latach i skradły serca nawet zatwardziałych miłośników szos. Jeśli zdradziliście szosę z gravelem, jest Wam to wybaczone. Tym rowerom naprawdę trudno się oprzeć!
Gravel jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które szukają kompromisu między asfaltem a szutrem. Zazwyczaj wyposażony w kierownicę typu baranek (spłaszczone, a dolny chwyt rozstawiony jest szerzej niż górny), balonowe opony oraz hamulce tarczowe stanowi doskonały wybór dla tych, którzy na długich dystansach cenią sobie wygodę. Zazwyczaj stalowa rama, karbonowy widelec i osprzęt szosowy, a także kaseta o dużej rozpiętości i – coraz częściej – brak przedniej przerzutki potrafią mile zaskoczyć. Oczywiście ramę i widelec możecie wybrać wedle własnych upodobań. Wywodzący się z USA, stworzony by dojeżdżać tam, gdzie asfalt nie sięga, gravele stały się rowerami, którymi wiele osób chce teraz jeździć. To typ roweru, który pozwala na poruszanie się po twardej nawierzchni, drogach leśnych czy asfaltowych. Dlatego nie ma się co dziwić, że stały się tak popularne. Nieco wolniejsze niż szosówka, ale wygodniejsze niż MTB stanowią złoty środek dla tych, którzy lubią przemierzać długie kilometry po asfalcie i szaleć po lesie.
4. Carbon driver – rower miejski dla lubiących czystość
Jeśli kawa w serwisie rowerowym nieszczególnie Wam smakuje, a tamtejsze żarciki nieszczególnie bawią, jest to rower dla Was. To sprzęt praktycznie bezawaryjny i… bezobsługowy. Carbon drive to polecany rower dla osób nieprzepadających za głośnym bębenkiem w piaście. Jest on praktycznie bezszelestny. „Tryb ninja” z jakim porusza się ten sprzęt zapewni miękki start i eleganckie prowadzenie. Pasek zaś daje gwarancję czystości. Nie ma szans na pobrudzenie eleganckich spodni smarem, więc nie chwalcie się szefowi, ze jeździcie carbonem, bo nie kupi kolejnego Waszego spóźnienia.
Jeśli nadal zastawiacie się jaki rower wybrać i później jaki rower kupić, a nie lubicie babrać się w smarze, carbon będzie dla Was idealnym rozwiązaniem. Rower na pasku stanowi swoistą nowość i wciąż szuka swoich fanów na polskim rynku.
To idealne rozwiązanie dla osób, które dojeżdżają do pracy i cenią sobie czystość. Nie w każdym zawodzie w cenie jest odbity łańcuch na łydce, a jak niektórzy może pamiętają i wiedzą, smar ciężko zmywa się z włosów na nodze. Carbon jest niezwykle cichy. Nic w nim nie skrzypi, nie trzeszczy i nie szarpie. To nie szosa, która zapewnia sztywność jazdy. Lubicie wydajność jazdy i płynność każdego ruchu korbą? Zatem carbon to najlepszy rower dla Was! Pewnie nie wierzycie, że jazda rowerem na pasku może być taka przyjemna. I słusznie! Dlatego koniecznie spróbujcie się nim przejechać. Może pasek z włókna węglowego przekona Was, zwłaszcza, ze jest trwalszy niż łańcuch i praktycznie bezobsługowy – nie rdzewieje, nie brudzi, ma długa żywotność, nie wymaga konserwacji, jest wydajny przez cały okres eksploatacji, lekki i czyści się sam! Marzenie? Już stało się realne! Jeśli jednak nie macie do niego przekonania, wstrzymajcie się – niedługo powinien pojawić się nowy, bardziej uniwersalny model paskowy.
5. Rower fit, czyli tradycyjna szosa
Stalowa rama z karbonowym widelcem to coraz częściej wybierane połączenie dla tego typu roweru. To sprawdzone rozwiązanie nadaje się zarówno do jazdy po mieście, jak i treningów po asfalcie. Rower typu fitness jest lekki, szybki i wygodny i stanowi doskonały wybór dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z szosą, ale niekoniecznie mają ambicje wygrywać wielkie toury.
Przy wyborze roweru zwróćcie uwagę na to, czego naprawdę oczekujecie od tego sprzętu. Jeśli nie zamierzacie zaprzyjaźnić się z asfaltem (oczywiście z perspektywy siodełka), możecie zdecydować się na klasyczną, prostą kierownicę. Początkowo było to rozwiązanie wykorzystywane w tych rowerach, a baranek pojawił się nieco później. Jeśli rower ma Wam służyć jako pojazd typowo miejski i zrezygnujecie z przygód w odzieży kolarskiej oraz długich dystansów, będzie to rower fitness dla Was. Jeżeli kiedykolwiek chcieliście poczuć się jak zawodnicy wielkich tourów, to… ten rower też jest dla Was!
6. Rower trekkingowy, czyli popularny przełaj
Klasyczna geometria na stalowej ramie to idealny wybór zarówno na wypady do lasu jak i podróże do pracy. Chcecie rzucić wszystko i jechać w Bieszczady? Śmiało, pakujcie sakwy, a przełaj Was tam zabierze. I z pewnością mu za to podziękujecie, ale żeby nie było – nie namawiamy do niczego!
Rower trekkingowy zapewnia świetny komfort jazdy w terenie bez rezygnowania z dynamicznej i sztywnej sylwetki. Ramy stworzone są w ten sposób, by można było zamontować bagażnik, błotniki czy po prostu bidony. Dzięki temu możliwe będą najdalsze wyprawy i dowolne uprawianie sportu na tym sprzęcie. Trekking to doskonałe połączenie zarówno roweru fitness, jak i gravela. Wszystko zależy od tego, jaką kierownicę wybierzecie.
Nie wiecie, jakie dodatki będą Wam potrzebne? Zastanówcie się, jakie będzie główne przeznaczenie tego roweru. Wybierz najlepszy rower, który będzie oddawał Twój styl jazdy i spełni wszystkie potrzeby, jakie mu stawiasz. Dowolność przy tworzeniu roweru ma ogromne znaczenie. Możesz wybrać prawie wszystko – od kolory, po osprzęt i wszystkie dodatki.
PORADNIK ZAKUPOWY
Wybór roweru jest nie lada wyzwaniem. Przed zakupem warto zapoznać się z różnymi ofertami, by wybrać najlepszy sprzęt. Jaki rower wybrać? Żeby znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące dwóch kółek, najpierw trzeba zastanowić się, jakie mamy oczekiwania od roweru. Czasami zdarza się tak, że nie wszystkie aspekty idą razem w parze – jeśli jest lekki, nie zachwyca wyglądem. Gdy znajdziemy ulubiony kolor ramy, nie pasuje osprzęt. I tak dalej, i tak dalej. Jednak jeżeli szukamy uważnie i dokładnie, możemy wybrać najlepszy rower, który spełni (niemal) wszystkie nasze oczekiwania.
Damka
Stylowy wygląd, klasyka łączona z nowoczesnością, lekkość, przerzutka w piaście, błotniki, wygoda, retro dodatki – to idealne połączenie dla tak zwanej damki. Możecie wybrać gotowe rozwiązania dostępnych najlepszych marek, postawić na polecany rower lub stworzyć własny wariant. I koniecznie zwróćcie uwagę na pozycję, którą macie na rowerze. Powinna być ona przed wszystkim wygodna. Większość dostępnych na rynku modeli oferuje w pełni wyprostowaną pozycję. Nasz rower dba jedna o Wasze kręgosłupy. Przekonacie się o tym podczas próbnej. A, jeszcze jedno – wybierzcie rower z gwarancją!
Rower miejski
Zanim przystąpicie do zakupu tego typu roweru, zwróćcie uwagę na szczegóły, które z pozoru wydają się być może nieistotne. Być może wydaje się Wam, że każdy rower miejski wygląda tak samo, a jedyne czego możecie oczekiwać, to innego koloru ramy. Nic bardziej mylnego. Oprócz wyboru widelca, sztycy, czy detali takich jak hamulec, warto zwrócić uwagę na kierownicę. Rynek rowerowy oferuje wiele możliwych kombinacji, z czego najpopularniejsze są trzy: riser, baranek i bycze rogi. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji zachęcamy do jazdy próbnej. Na każdej kierownicy zarówno ułożenie dłoni jest inne, jak i samej sylwetki. Koniecznie spróbujcie jak prowadzi się rower przy różnych rozwiązaniach, jeśli chodzi o wybór kierownicy.
Jeśli już wybierzecie kolor malowania proszkowego, kierownicę, kolor hamulca, stery, obręcze czy owijkę, pomyślcie o innych dodatkach. Naprawdę jest ich mnóstwo. Wszystko zależy od Waszej fantazji, preferencji czy zamiłowań. I pamiętajcie – najlepszy rower to taki, który spełnia Wasze oczekiwania!
Gravel
Stanowiące jeszcze kilka lat temu ciekawostkę i zagadkę, nieznane gravele, dziś królują w sklepach rowerowych. Jest to rower, który sprawdzi się na długim dystansie jadąc szosą, jak i pozwala na szaleństwo po drogach szutrowych. Tym, którym wydawało się, że nie da się połączyć tych dwóch przyjemności, na pewno zrzedła mina, gdy wsiedli na gravele. Komfort w połączeniu z dynamiką stanowią idealne rozwiązanie. Gravel to tak zwany rower do wszystkiego. Jeżeli zdecydujecie się na jazdę nim po mieście, nie rozczarujecie się – jest zwinny, dynamiczny, i „sztywny”, co dla wielbicieli szosy z pewnością jest zaletą. Chcecie zabrać go do lasu? Śmiało! Dajemy Wam słowo, że będzie to udana randka!
Gravel – na co zwrócić uwagę i jaki rower kupić?
Ładny. Nie przemawia to do Was? Czy po prostu nie wierzycie, że „rower do wszystkiego” może świetnie się prezentować? Na uwagę zasługuje również fakt, że gravele są rowerami dość lekkimi. Do tego malowanie, o jakim tylko marzycie, dodatki według Waszych preferencji – zaczynając od obręczy, a kończąc na owijce sprawią, że całościowy koncept naprawdę zachwyca. Charakteru dodają oczywiście tarczowe hamulce, podkreślając jego charakter. Przed zakupem spróbujcie chociaż krótkiej jazdy próbnej. Szeroki rozstaw chwytu dolnego na kierownicy może początkowo być problematyczne przy zmianie biegów, ale to kwestia przyzwyczajenia. Plusem jest to, że dzięki temu uzyskamy bardziej wyprostowaną pozycję, wygodniejsze ułożenie rąk – i to też właśnie odróżnia gravele od rowerów do ścigania. Potrzebujecie bagażnika? Śmiało! I nie będzie to żadne barbarzyństwo – gravelowi wszystko wolno!
Rower bez łańcucha, czyli carbon driver
Jeśli nadal zastawiacie się jaki rower wybrać i później jaki rower kupić, a nie lubicie babrać się w smarze, carbon będzie dla Was idealnym rozwiązaniem. Rower na pasku stanowi swoistą nowość i wciąż szuka swoich fanów na polskim rynku.
To idealne rozwiązanie dla osób, które dojeżdżają do pracy i cenią sobie czystość. Nie w każdym zawodzie w cenie jest odbity łańcuch na łydce, a jak niektórzy może pamiętają i wiedzą, smar ciężko zmywa się z włosów na nodze. Carbon jest niezwykle cichy. Nic w nim nie skrzypi, nie trzeszczy i nie szarpie. To nie szosa, która zapewnia sztywność jazdy. Lubicie wydajność jazdy i płynność każdego ruchu korbą? Zatem carbon to najlepszy rower dla Was! Pewnie nie wierzycie, że jazda rowerem na pasku może być taka przyjemna. I słusznie! Dlatego koniecznie spróbujcie się nim przejechać. Może pasek z włókna węglowego przekona Was, zwłaszcza, ze jest trwalszy niż łańcuch i praktycznie bezobsługowy – nie rdzewieje, nie brudzi, ma długa żywotność, nie wymaga konserwacji, jest wydajny przez cały okres eksploatacji, lekki i czyści się sam! Marzenie? Już stało się realne! Jeśli jednak nie macie do niego przekonania, wstrzymajcie się – niedługo powinien pojawić się nowy, bardziej uniwersalny model paskowy.
Jaki rower wybrać? Czyli fitness na początek
Przy wyborze roweru zwróćcie uwagę na to, czego naprawdę oczekujecie od tego sprzętu. Jeśli nie zamierzacie zaprzyjaźnić się z asfaltem (oczywiście z perspektywy siodełka), możecie zdecydować się na klasyczną, prostą kierownicę. Początkowo było to rozwiązanie wykorzystywane w tych rowerach, a baranek pojawił się nieco później. Jeśli rower ma Wam służyć jako pojazd typowo miejski i zrezygnujecie z przygód w odzieży kolarskiej oraz długich dystansów, będzie to rower fitness dla Was. Jeżeli kiedykolwiek chcieliście poczuć się jak zawodnicy wielkich tourów, to… ten rower też jest dla Was!
Przełaj, czyli wielofunkcyjny rower trekkingowy
Rower trekkingowy zapewnia świetny komfort jazdy w terenie bez rezygnowania z dynamicznej i sztywnej sylwetki. Ramy stworzone są w ten sposób, by można było zamontować bagażnik, błotniki czy po prostu bidony. Dzięki temu możliwe będą najdalsze wyprawy i dowolne uprawianie sportu na tym sprzęcie. Trekking to doskonałe połączenie zarówno roweru fitness, jak i gravela. Wszystko zależy od tego, jaką kierownicę wybierzecie.
Nie wiecie, jakie dodatki będą Wam potrzebne? Zastanówcie się, jakie będzie główne przeznaczenie tego roweru. Wybierz najlepszy rower, który będzie oddawał Twój styl jazdy i spełni wszystkie potrzeby, jakie mu stawiasz. Dowolność przy tworzeniu roweru ma ogromne znaczenie. Możesz wybrać prawie wszystko – od kolory, po osprzęt i wszystkie dodatki.
Podsumowanie
Rowery, które zaprezentowaliśmy są jednocześnie podobne, ale i różnorodne. Każdy ma inną specyfikację, ale stoi otworem przed jego użytkownikiem i jego potrzebami. I wierzcie mi – jeżeli przejedziecie 100 kilometrów na damce, nie będzie grzechu. Jeśli kupicie carbon i zabierzecie go na drogę szutrową – spoko! Wszystko zależy od Was, a naszym celem jest jedynie pomóc Wam wybrać najlepszy rower. A wiecie jaki jest dobry rower? Taki, który jeździ i którym się jeździ. I wcale nie musicie być pasjonatami kolarstwa i rowerów, ale może z nami zmienicie zdanie.