Ranking rowerów szosowych – najlepsze rowery szosowe 2020 roku

ranking rowerów szosowych

Rozmyślasz nad tym, jaki rower szosowy sprawdzi się najlepiej? Przed podjęciem decyzji zakupowej należy określić indywidualne potrzeby oraz wymagania, ponieważ nie istnieje model, który w każdym przypadku sprawdziłby się równie dobrze. Rozsądnie jest postawić na pojazd renomowanej marki, tak aby mieć pewność, że przez lata pozostanie on w świetnym stanie. Sprawdź również ranking rowerów szosowych, aby dowiedzieć się, które jednoślady cieszą się największym uznaniem użytkowników. Jeśli zastanawiasz się też jaki rower na długie trasy wybrać, to rower szosowy jest idealną opcją. Warto także zastanowić się czy lepiej wybrać szosę endurance czy rower gravel.

Spis treści:

  1. ROWER MIASTO FIT (SZOSA)
  2. PORADNIK ZAKUPOWY

Ranking rowerów szosowych – zestawienie najlepszych modeli na rynku

1. ROWER MIASTO FIT (SZOSA)

Przedstawiany model to dobry rower szosowy, który został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach. Wysokiej klasy komponenty zapewniają nieprzeciętną trwałość oraz odporność na uszkodzenia. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia awarii lub usterki. Stalowa rama została połączona z karbonowym widelcem. Unikatowa konstrukcja jest lekka, a zarazem mocna, dzięki czemu przetrwa nawet najbardziej intensywną eksploatację. Przedstawiany jednoślad do doskonała opcja dla tych, którzy pragną szybko i komfortowo przemieszczać się po mieście. Należy wspomnieć, że znakomicie sprawdzi się on również podczas pierwszych treningów na asfalcie. Potwierdzają to liczne pozytywne opinie wystawione przez użytkowników. Napęd standardowy 2×8 Shimano gwarantuje niską awaryjność. Istnieje możliwość wdrożenia własnych modyfikacji, dzięki czemu pojazd będzie w stu procentach dostosowany do użytkownika. Nie można również zapomnieć o stylowym designie, który przyciąga wzrok.

Więcej szczegółów


PORADNIK ZAKUPOWY

Jaki rower szosowy wybrać?

Dobre rowery szosowe wcale nie muszą kosztować majątku, a więc ograniczony budżet nie stanowi żadnej przeszkody. Oczywiście ilość posiadanej gotówki ma znaczenie, jednak bez problemu znajdziemy jednoślady tanie, a zarazem dobre. Ważne jest, aby podczas podejmowania decyzji zakupowej przeanalizować parametry techniczne pojazdu. Jeśli nie posiadamy dostatecznej wiedzy z tego zakresu, to skorzystajmy z pomocy doświadczonej obsługi. Profesjonaliści z pewnością udzielą nam niezbędnego wsparcia.

  • Geometria ramy – to właśnie ona decyduje o pozycji za kierownicą. Im jest ona dłuższa, tym bardziej pochylona, a jednocześnie sportowa pozycja. To wyśmienita opcja dla zawodowych cyklistów. Krótsza rama pozwala przyjąć bardziej wyprostowaną pozycję. Najczęściej takie rowery wybierane są przez tych, którzy pragną przemieszczać się w różnych warunkach otoczenia np. w mieście. Wiadomym jest, że za pomocą wspornika możemy nieco zmodyfikować pozycję podczas jazdy, a więc wiele zależy od naszych osobistych upodobań.
  • Materiał ramy – dobry rower szosowy nie wazy zbyt dużo, gdyż w innym przypadku jego prowadzenie byłoby niewygodne. Ci, którzy posiadają mniejszy budżet zwykle stawiają na aluminium, ponieważ posiada ono doskonałe parametry użytkowe. Przede wszystkim jest ono lekkie, a zarazem trwałe. Ponadto, omawiany materiał wykazuje niską podatność na korozję. Droższą opcją jest karbon, jednak tylko nieliczni mogą pozwolić sobie na zakup takiego pojazdu. Z pewnością niejedna osoba zastanawia się, czy już na wstępie należy odrzucić stalową ramę. Teoretycznie jest ona ciężka, jednak nie zawsze tak jest. Wiele zależy od konstrukcji jednośladu.
  • Rozmiar roweru – nawet najlepsza szosówka nie będzie spełniać naszych oczekiwań, jeśli rozmiar nie zostanie dopasowany w sposób prawidłowy. Najprościej skorzystać z kalkulatora, który po podaniu wzrostu/długości nóg wskaże nam najlepszy rozmiar ramy, czy tez kół. Osoby, które mają wątpliwości powinny skorzystać ze wsparcia doświadczone obsługi. W przypadku zakupu dwóch kółek w sklepie stacjonarnym mamy okazję przetestowania pojazdu, co nieco ułatwia zadanie.
  • Wyposażenie – osprzęt powinien pochodzić od znanych i cenionych producentów. Unikajmy wyposażenia “no name”, ponieważ nie możemy zweryfikować jego jakości. Problem pojawia się również w przypadku awarii, gdyż różnie bywa z dostępnością części zamiennych. Bezpośrednio wpływa to na koszt eliminacji usterki. Przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdźmy przede wszystkim liczbę przełożeń.
  • Hamulce – sprawne i skuteczne zatrzymanie roweru to absolutna podstawa. Oprócz klasycznych hamulców szczękowych mamy do dyspozycji hamulce tarczowe, które również posiadają optymalne właściwości użytkowe. Najważniejsze jest to, aby cechowały się one wysoką precyzją działania. Powinny być również odporne na oddziaływanie czynników zewnętrznych, gdyż w innym przypadku dojdzie do ich zbyt szybkiego zużycia.
  • Siodełko – powinni być dopasowane do budowy anatomicznej. Wiadomym jest, że każdy cyklista posiada nieco inne preferencje. Zarówno zbyt szerokie, jak i zbyt wąskie siodełko może być kłopotliwe w codziennej eksploatacji. Dobrze, jeśli zostało ono wykonane z materiału o niskiej podatności na pęknięcia, czy też inne uszkodzenia. Ciekawym jest, że coraz częściej można spotkać się z siodełkami testowymi, dzięki którym wybór najkorzystniejszego wariantu jest łatwiejszy. Nie zapominajmy, że potrzeba czasu, aby przywyknąć do nowego pojazdu.