Jak powstaje rower custom?

Zastanawiasz się, jak przebiega produkcja rowerów customowych? To zaawansowany proces, który składa się z wielu etapów. Specjaliści z Antymaterii dążą do zminimalizowania wagi konstrukcji. Podstawą jest to, aby była ona lekka, a jednocześnie mocna. Parametry użytkowe jednośladu zawsze stawiane są na pierwszym miejscu. Pojazdy wykonywane na indywidualne zlecenie zapewniają nieprzeciętną funkcjonalność, dzięki czemu nawet najbardziej wymagające osoby będą w pełni zadowolone. Jest to skuteczny sposób na to, aby w stu procentach dopasować konstrukcję do indywidualnych preferencji. Nie bez znaczenia jest również estetyka – nawet najmniejsze detale muszą zostać starannie dopracowane. Istotne jest to, aby wymarzone “dwa kółka” prezentowały się elegancko i efektownie. Nie wiesz, czy rower custom jest dla Ciebie? Zapoznaj się z dalszą częścią wpisu, gdzie zamieszczono zbiór praktycznych wskazówek!

Konsultacja z klientem

Rowery customowe projektowane są w oparciu o ekspercką wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie. Najważniejsze jest to, aby pojazd odpowiadał rzeczywistym potrzebom zleceniodawcy. Pierwszym krokiem jest oczywiście rozmowa z klientem, podczas której można omówić najistotniejsze kwestie. Sporą rolę odgrywa budżet – wiadomym jest, że większość osób posiada ograniczone możliwości finansowe, co trzeba uwzględnić podczas projektowania konstrukcji. Pierwszym krokiem jest oczywiście określenie rodzaju pojazdu. Jedni potrzebują górala na długie wycieczki, inni zaś planują zakup modelu na co dzień. Możliwości są niemal nieograniczone! Dzięki rowerom testowym można bez trudu dopasować odpowiedni rozmiar ramy, czy też kół.

Nie można również nie wspomnieć o fachowym doborze osprzętu. Rower custom musi zapewnić oczekiwany poziom niezawodności. Za bezawaryjną pracę jednośladu odpowiadają wysokiej klasy komponenty renomowanych marek. Jedno jest pewne – oszczędzanie na jakości nigdy nie przynosi dobrych efektów. Po stworzeniu listy niezbędnych części można przejść do ustalenia szczegółów dotyczących wyglądu. Niezaprzeczalnym plusem jest fakt, że rower produkowany na zamówienie może posiadać dowolny kolor z palety RAL. Jest to prawdziwa gratka dla tych, którzy posiadają niestandardowe oczekiwania. Na zakończenie przygotowywana jest wycena zlecenia. Nie trzeba decydować się na współpracę “w ciemni”!

Lakierowanie rowerów customowych

Nie masz pojęcia, jak powstaje rower customowy? Za złożenie konstrukcji odpowiadają wykwalifikowani fachowcy, którzy posiadają niezbędne umiejętności. Należy jednak podkreślić, że omawiany etap poprzedza lakierowanie poszczególnych elementów. Jest to skuteczny sposób na nadanie im pożądanego koloru oraz zabezpieczenie przed negatywnym oddziaływaniem czynników otoczenia. Rama i pozostałe części malowane są metodą proszkową, dzięki czemu ich powierzchnia jest perfekcyjnie gładka i pozbawiona niedoskonałości. Uzyskana powłoka jest odporna na działanie m.in. wilgoci, błota, kurzu. Po piaskowaniu poszczególnych elementów możliwe jest utwardzenie lakieru.

Należy zaznaczyć, że niektóre konstrukcje muszą być malowane wielokrotnie. Nie jest to zadanie tak proste, jak mogłoby się wydawać. Trzeba uważać, aby nie zniszczyć warstw spodnich. Ponadto, powierzchnia musi być wolna od zacieków i innych niedociągnięć. Warto wspomnieć, że może ona posiadać wykończenie błyszczące, matowe lub satynowe. Ogromną popularnością cieszą się lakiery metaliczne, brokatowe, czy też wielokolorowe (kameleony). Jednoślad zostanie stworzony w oparciu o życzenia zleceniodawcy. Nawet najtrudniejszy projekt zostanie zrealizowany z najwyższą starannością.

Ręczne zaplatanie kół

W zdecydowanej większości przypadków koła zaplatane są ręcznie. Wynika to z faktu, że koła systemowe nie sprawdzą się w absolutnie każdym przypadku. Podstawą jest to, aby osiągnąć nieprzeciętny poziom wytrzymałości oraz sztywności. Atutem jest również niekłopotliwy dobór koloru piast, obręczy oraz szprych. Eksperci wykorzystują zaawansowane narzędzia, które zapewniają maksimum dokładności. Można do nich zaliczyć tensometr, jednak wyposażenie warsztatu jest o wiele bardziej rozbudowane! Ręczne zaplatanie kół jest zadaniem dość czasochłonnym, a jednocześnie złożonym. Należy powierzyć je osobom z doświadczeniem.

Składanie konstrukcji

Do składania konstrukcji można przystąpić po utwardzeniu lakieru, a także przygotowaniu kół. Ważne jest to, aby przygotować stanowisko pracy oraz zgromadzić wszystkie niezbędne części. W ten sposób można zaoszczędzić sporą ilość czasu. Poniżej przedstawiono najważniejsze etapy składania rowerów custom.

  1. Na samym początku należy osadzić sztycę i stery – w tym celu wykorzystuje się prasę. Następnym krokiem jest przykręcenie widelca, mostku i kierownicy. Tak przygotowana konstrukcja może zostać poddana dalszej obróbce. Jeśli jednoślad posiada błotniki, to jest to odpowiedni czas na ich montaż. Warto zaznaczyć, że rowery custom są w całości składane ręcznie.
  2. Kolejny etap wymaga montażu suportu, korby, pedałów, przerzutek i manetek. Nie można również zapomnieć o klamkach i hamulcach. W przypadku tych elementów wykonywany jest montaż wstępny. Finalne położenie można określić dopiero po zamontowaniu i wyregulowaniu kół. Po ich osadzeniu określa się umiejscowienie klocków hamulcowych lub zacisków. Konieczny jest także dobór optymalnej długości łańcucha.
  3. Ważną rolę pełni również okablowanie – specjaliści odpowiadają za prawidłowe poprowadzenie linek oraz pancerzy. Nie jest to proste! Trzeba pamiętać, że pancerze powinny być możliwie najkrótsze, jednak nie mogą negatywnie wpływać na ruch linki. Istotne jest, aby uwzględnić możliwość zmiany konfiguracji w przyszłości. Niektóre ramy posiadają wewnętrzne prowadzenie przewodów, jednak należą one do mniejszości.
  4. Kolejnym etapem jest regulacja poszczególnych elementów. Można do niej przystąpić dopiero wtedy, gdy prawie cała konstrukcja jest złożona. Należy wyregulować stery, hamulce, a także przerzutki. Sporym plusem jest możliwość zauważenie potencjalnych błędów. Mechanicy kompleksowo przygotowują jednoślad do pracy. Ogromne znaczenie ma to, aby rower pozostał w nienaruszonym stanie przez długi czas. Nieprawidłowo złożona konstrukcja może rozregulować się po przejechaniu kilku kilometrów.
  5. Złożony jednoślad wymaga jedynie montażu dodatków oraz dopracowania detali. Nadawany jest mu ostateczny wygląd. Zamocowania wymagają takie elementy, jak gripy oraz siodło. Należy także skorygować ustawienia manetek oraz klamek. Przed oddaniem pojazdu konieczne jest sprawdzenie m.in. luzów na sterach. Tutaj nie ma miejsca nawet na najdrobniejsze niedociągnięcia! Dopełnienie stanowią lampki, dzwonki oraz pozostałe akcesoria, znaczki i naklejki. Wszystko po to, aby efekt końcowy był zgodny z projektem.

Testowanie rowerów customowych

Złożony rower custom nie jest oddawany klientowi. Konstrukcja jest wielokrotnie testowana, tak aby mieć pewność, że wszystko poszło zgodnie z planem. Po krótkiej przejażdżce można ocenić, jak zachowują się poszczególne mechanizmy oraz podzespoły. Klient przed obiorem “dwóch kółek” może oczekiwać rzetelnego dostosowania pojazdu do osobistych potrzeb. Zwykle możne on liczyć również na przydatne akcesoria, takie jak np. oświetlenie lub zapięcia. Profesjonaliści udzielą niezbędnych wskazówek dotyczących użytkowania oraz konserwacji roweru. Systematyczny serwis sprawi, że przez długi czas nie utraci on swojej pierwotnej sprawności i funkcjonalności.

Przegląd zerowy jednośladów

Decydując się na rower custom warto jest także zgłosić się na tzw. przegląd zerowy. Powinien on zostać przeprowadzony po czterech/pięciu tygodniach od odebrania jednośladu. Szybki serwis umożliwia m.in. regulację linków i pancerzy, czy też naciągnięcie szprych. Wspomniane czynności zmniejszają ryzyko przedwczesnego uszkodzenia kół. Jednoślady produkowane przez Antymaterię są objęte dwuletnią gwarancją, więc inwestycja nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Klient może w dowolnym momencie skontaktować się z kompetentną obsługą, która udzieli niezbędnych informacji oraz odpowie na zadane pytania.

Dodaj komentarz