Przerzutki w piaście – wady i zalety

Zastanawiasz się, czy przerzutki w piaście to dobre rozwiązanie? Wiadomym jest, że opisywany element odgrywa bardzo ważną rolę. Wpływa on na komfort i swobodę jazdy. Właściwie ustawione przerzutki sprawią, że pokonywanie wzniesień stanie się o wiele łatwiejsze. Nie bez powodu omawiany komponent bardzo często jest porównywany do skrzyni biegów, która znajduje się w samochodzie. Nie masz pojęcia, czy wybrać tradycyjną przerzutkę, czy zabudowaną w piaście? Wiele zależy od tego, jakie oczekiwania posiadasz wobec dwóch kółek. Czasami warto jest poprosić o pomoc doświadczoną obsługę sklepu rowerowego. W tym wpisie skupimy się na przerzutkach planetarnych, czyli umiejscowionych w tylnej piaście.

Czym jest przerzutka planetarna?

Piasta planetarna cieszy się sporym zainteresowaniem. Jest to świetna opcja dla tych, którzy cenią sobie wysoki poziom niezawodności. Faktem jest, że przerzutki w piaście są mniej narażone na negatywne oddziaływanie czynników zewnętrznych, co bezpośrednio wpływa na ich żywotność. Bardzo często pozostają one w nienaruszonym stanie znacznie dłużej, niż modele tradycyjne, które są wyeksponowane na wilgoć oraz różnego typu zabrudzenia.

Przerzutki w piaście przeskakują również podczas postoju! Oznacza to, że nie musimy ustawiać ich podczas jazdy – dla wielu cyklistów jest to znaczącym udogodnieniem. Nieskomplikowana budowa sprawia, że obsługa jest intuicyjna, a zarazem bezproblemowa. Śmiało można powiedzieć, że są one bezobsługowe. Właśnie dlatego ciężko jest znaleźć serwis, który specjalizuje się w naprawie przerzutek planetarnych. Nie możemy jednak zapominać o tym, że konserwacja jest obowiązkowa! Systematyczna wymiana oleju lub smaru dobroczynnie wpływa na pracę komponentów. Podczas przygotowań do nowego sezonu dobrze jest także sprawdzić, w jakim stanie technicznym są nasze przerzutki. Jeśli chcesz dowiedzieć się na temat konserwacji roweru, to koniecznie sprawdź inne treści na blogu. Znajdziesz tam róże przydatne materiały.

Ile waży przerzutka w piaście?

Waga przerzutki planetarnej jest wyższa, niż tradycyjnego elementu, co stanowi sporą wadę. Nie jest to propozycja dla tych, którzy „odchudzają” konstrukcję dwóch kółek. Rower z przerzutkami w piaście będzie ważył około pół kilograma więcej. Jeśli uwzględnimy również inne komponenty, to może okazać się, że masa całkowita jednośladu jest o wiele za wysoka. Z drugiej strony przerzutkę planetarna montuje się głównie w modelach miejskich. Nie każdy cyklista dąży do redukcji wagi użytkowanego pojazdu – dla niektórych kilka kilogramów nie robi żadnej różnicy.

Należy wspomnieć, że im większa liczba biegów, tym wyższa cena zakupu jednośladu. Właśnie dlatego jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji należy zastanowić się, jakie są nasze oczekiwania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się znaleźć interesujący model z tradycyjną przerzutką, który będzie sporo tańszy. Osoby z mocno ograniczonym budżetem często posiadają ogromny dylemat.

Rodzaje przerzutek planetarnych

Biegi w piaście to świetna opcja dla tych, którzy nie chcą zbyt często wymieniać omawianego elementu. Przerzutki występują w trzech wariantach, które różnią się od siebie ilością biegów (piasta trzybiegowa, pięciobiegowa oraz siedmiobiegowa). Nie masz pojęcia, która z nich sprawdzi się najlepiej? Poproś o pomoc obsługę sklepu rowerowego.

Piasta siedmiobiegowa to wariant dla wymagających rowerzystów. Dzięki niej jazda w niesprzyjających warunkach będzie komfortowa i niekłopotliwa. Jej cena jest jednak znacznie wyższa, a osoby poruszające się głównie po mieście zadowolą się piastą trzybiegową lub pięciobiegową.

Dodaj komentarz